BŘEZEN

FIALOVÝŘEZEN

BROUČCI

Tematický plán:

Vyprávíme si o rostlinách

Kouzelná návštěva

KOMUNIKAČNÍ KRUH

  • Povídáme si s dětmi o jarní přírodě
  • Povídáme si s dětmi o pohádkových bytostech, podle obrázků
  • Porozumění: dobro a zlo

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

  • Opakování známých říkadel - snaha o správnou výslovnost, klademe důraz na melodické prvky

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Vymalování obrázků
  • Výroba čarodějnice

POHYBOVÁ CHVILKA

  • Koulení míčů ve dvojicích
  • Prolézání „strachovým“ pytlem

LITERÁRNÍ CHVILKA

  • Poslech - čtení z knihy „Krtek a jaro“
  • Nácvik básně „Jaro“

HUDEBNÍ CHVILKA

  • Nácvik písně „Šel zahradník“ s použitím hudebních nástrojů
  • Nácvik písně „Na jaře“ s použitím hudebních nástrojů
  • Nácvik písně „Travička zelená“ s použitím hudebních nástrojů

 

 

SLUNÍČKA

TEMATICKÝ MĚSÍČNÍ PLÁN

 

Ranní kruh:

povídáme si o prožitcích z víkendu, určujeme den, měsíc a roční období


Velikonoce

  • Povídáme si o tradicích a zvycích, které jsou typické pro Velikonoce.
  • Malujeme vajíčka, vyrábíme velikonoční výzdobu.
  • Grafomotorika: nácvik ležaté osmičky - rozvoj pohybu ruky – správné držení tužky - básnička, uvolnění ruky – básnička, pracovní listy

Sázíme rostlinky

  • Vyprávíme si o rostlinách, jak se sází a rostou a jak se o sazenice máme starat.
  • Zkoušíme si vypěstovat vlastní květiny, rostliny.
  • Pohybová hra: rozvíjej se poupátko
  • Hudební chvilka:
    • Písnička: Na jaře
    • Písničky doprovázíme na hudební nástroje
    • Básnička: Hody hody doprovody
  • Výtvarná chvilka: společná práce dětí – narcisky, kočičky na větvi
  • Přiřazování počtu květin k číslům

Kouzelná návštěva

  • Ve školce nás navštíví čarodějnice. Poznáváme zvyk pálení čarodějnic. Vaříme lektvar a kouzlíme s hůlkou. Školičku vyzdobíme ve strašidelném duchu
  • Hudební chvilka: Čáry máry pod kočáry
  • Pohybová chvilka: Čáry máry – kouzlení, Abraka dabraka
  • Výtvarná chvilka: kočka malovaná vidličkou
  • Matematická představa: počítání přísad do lektvaru

Hlavním cílem bloku je naučit děti vážit si všeho, co nás obklopuje, podílet se na udržení dobrého stavu přírody a naší země. Děti se seznámí s pravidly, kterými se řídíme v chráněných oblastech, v lese atd. Vyzkouší si samy zasadit a vypěstovat sazeničky, pečovat o ně, naučí se houževnatosti a trpělivosti. Při pobytu venku a pěstování budou děti rozvíjet pohybové schopnosti a jejich koordinaci.

 

Těšíme se na čarodějnický rej😊

 

 

BERUŠKY

TEMATICKÝ MĚSÍČNÍ PLÁN

I. Velikonoce

  • Povídáme si o tradicích a zvycích, které jsou typické pro Velikonoce.
  • Malujeme vajíčka, vyrábíme velikonoční výzdobu.

II. Sázíme rostlinky

  • Vyprávíme si o rostlinách, jak se sází a rostou a jak se o sazenice máme starat.
  • Zkoušíme si vypěstovat vlastní květiny, rostliny.

III. Kouzelná návštěva

  • Ve školce nás navštíví čarodějnice. Poznáváme zvyk pálení čarodějnic. Vaříme lektvar a kouzlíme s hůlkou.

 

I. Velikonoce, II. Sázíme rostlinky

II. Sázíme rostlinky, III. Kouzelná návštěva

KOMUNITNÍ KRUH

KOMUNITNÍ KRUH

  • Jak se máš?
  • Co jsi dělal – včera, o víkendu?
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí?
  • Opakování: Co jsou to Velikonoce? Poznávání symbolů, předmětů.
  • Jarní rostliny? Jaké znáš?
  • Jaké znáš měsíce, dny? Jak jdou po sobě?
  • Jak se máš? Odpovídáme celou větou.
  • Co jsi dělal – včera, o víkendu?
  • Jaké měsíce patří k určitým ročním obdobím?
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí? -kolíčkování
  • Co potřebuje rostlina, aby rostla a kvetla?
  • Co je to pálení čarodějnic a stavění máje?
  • Jak se máš? Odpovídáme celou větou.
  • Co jsi dělal – včera, o víkendu?
  • Jaké měsíce patří k určitým ročním obdobím?
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí? -kolíčkování
  • Co potřebuje rostlina, aby rostla a kvetla?
  • Co je to pálení čarodějnic a stavění máje?

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST

  • Matematické představy o číslech do 10
  • Počítáme měsíce a dny v týdnu.
  • Orientace v prostoru – pod, nad, vedle, v aj.
  • Skládáme rozstřihané obrázky podle čísel - květiny

 

 

  • Matematické představy o číslech do 10
  • Počítáme slabiky slov.
  • Jarní počítání – kolíčkování, přiřazování
  • Sluchová diferenciace – dělení slov na slabiky a počítání slabik
  • Určování – poslední, předposlední, uprostřed, první
  • Počítáme ingredience do lektvaru

PŘEDČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST

 

  • Říkadla k pohybovým aktivitám.
  • Čteme společně – porozumění textu, převyprávění příběhu, nakreslení obrázku z příběhu – vyprávění příběhu podle obrázků.
  • Sluchové vnímání – analýza a syntéza slov – slabikování a vytleskávání slabik, určování prvního písmene u svého jména.
  • Čteme obrázkové pohádky, doplňujeme vhodná slova.
  • Hledáme slova na stejnou hlásku.
  • Zraková diferenciace – hledej správný stín sportovce, poznej stopy ve sněhu.

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

  • Pozorujeme přírodu, jak se mění.
  • Každý den sledujeme počasí a učíme se ho pojmenovat a přiřadit k obrázku.
  • Sázíme drobnou zeleninu a učíme se o ní starat.
  • Poznáváme květiny na obrázku a v přírodě.
  • Pozorujeme jaké kytičky zrovna kvetou.
  • Staráme se o naše rostlinky.

 

SOCIÁLNÍ GRAMOTNOST

  • Pomocí dramatizace se dále rozvíjí vnější a vnitřní emoce, fantazie a děti se učí zvládat trému a vystupovat před obecenstvem.

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • Pohybové hry – sochy
  • Rozvoj hrubé motoriky - Opičí dráha
  • Cvičení – napodobování pohybového vzoru
  • Relaxace – zvuky přírody a zvířátek na jaře
  • Píseň – Jaro, máme vás rádi
  • Básnička – Tři králové, dny v týdnu/měsíce
  • Vytleskávání opakovaného rytmu
  • Pohybové hry – čarujeme zvířátka
  • Rozvoj hrubé motoriky - napodobování

pohybového vzoru, reakce na hudbu

  • Pohybová hra-čaruji zvířátka, sochy
  • Sluchové vnímání – pohyb spojený s hraným tónem – tichý až hlasitý
  • Básnička – hádanky květin
  • Píseň- pět ježibab

VÝTVARNÁ CHVILKA

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Narcis z košíčků – zapouštění barev

 

  • Pavučina – proplétání provázku
  • Kočička – malujeme temperami

+ Grafomotorická cvičení na rozvoj pohybu ruky – správné držení tužky - básnička, uvolnění ruky – básnička, pracovní listy, interaktivní tabule

ČARODĚJNICKÝ REJ

 

 
© 2010 skolka-jesle.cz - školicka ® |