FIALOVÝ BŘEZEN

FIALOVÝ BŘEZEN

BROUČCI

 

1.  týden od 01.03. do 10.03.

2. týden od 13.03. do 17.03.

MÁME RÁDI FIALKY, JARO ŤUKÁ NA DVEŘE

KOMUNIKAČNÍ KRUH

  • Povídáme si o jarní přírodě
  • Seznamujeme se s knihou, prohlížíme si knížky

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

  • Napodobování různých zvuků

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Malování - travička (prstíčkové barvy)
  • Malování - sluníčko (tempery)

POHYBOVÁ CHVILKA

  • Koulení míčů ve dvojicích
  • Motivované cvičení s využitím lavičky

LITERÁRNÍ CHVILKA

  • Poslech - čtení z knihy „Krtek a jaro"
  • Nácvik básně „Jaro"

HUDEBNÍ CHVILKA

  • Nácvik písně „Na jaře"
  • Nácvik písně „Travička zelená"

 

3.  týden od 15.03. do 19.03.

4. týden od 22.03. do 31.3.

POVOLÁNÍ

KOMUNIKAČNÍ KRUH

  • Vyprávíme si jaká povolání známe
  • Seznamujeme děti, co to je povolání

LOGOPEDICKÁ PREVENCE

  • Nácvik říkadel, dbáme na správnou výslovnost a postavení mluvidel

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Šablony - malování štětcem a barvami
  • práce s modelínou

POHYBOVÁ CHVILKA

  • Nácvik chůze ve dvojicích
  • Překážková dráha

LITERÁRNÍ CHVILKA

  • Prohlížení knížek
  • Nácvik básně „Beruška"

HUDEBNÍ CHVILKA

  • Nácvik písně „Na jaře a Jaro je tu"
  • Nácvik písně „Šel zahradník" s použitím hudebních nástrojů

 

 

SLUNÍČKA

Tematické části

JARO ŤUKÁ NA DVEŘE

  • Poznáváme nové roční období, které přichází – Jaro
  • Seznamujeme se s prvními jarními květinami
  • Pokus: Jak pijí květiny?
    • Obarvení karafiátu na fialovo
  • Jaro s Kájou – přiřazování demonstračních obrázků
  • Písnička:
    • Jaro
    • Pampeliška
  • Básničky:
    • Slunce volá
    • Slunce
  • Hry s PET víčky:
    • Přiřazování barev
    • Počítání
    • Více x méně

BŘEZEN MĚSÍC KNIHY

  • Seznamujeme se s knihou, učíme se, co to kniha je, jaké druhy známe.
  • Knížky si prohlížíme a posloucháme čtené příběhy
  • Seznámíme se s pohádkou O Červené Karkulce
    • Dramatizace pohádky
    • Vyrábění vlka a karkulky – rozvoj jemné motoriky a fantazie
  • Týden s knížkami dětí
    • Každé dítě si přinese svou oblíbenou knížku do školky

POVOLÁNÍ

  • Co to je povolání? Čím je moje mamka? Čím je můj taťka?
  • Povídáme si o tom, co to je, a jaká povolání známe.
  • Pantomima povolání
    • Hra na povolání
  • Pohybové hry:
    • Hra na policajta
      • Semafor
      • Poznávání barev
    • Hra na řidiče autobusu
  • Grafomotorika: Kuchař
    • Míchání jídla v hrnci
  • Výtvarná chvilka: Pekař
    • Pečení koláčů ze slaného těsta
  • Básnička:
    • Povolání
  • Písnička:
    • Dělání, dělání

 

BERUŠKY

Tematické části

I.            Máme rádi modrou

I.            Máme rádi fialky, aneb jaro ťuká na dveře

  • Poznáváme nové roční období, které přichází.
  • Seznamujeme se s prvními květinami, které na jaře kvetou, a rozlišujeme různé druhy. Ty si poté ukazujeme na procházce.

II.            Březen – měsíc knihy

  • Seznamujeme se s knihou, učíme se, co to kniha je, jaké druhy známe (encyklopedie, pohádky atd.). Knížky si prohlížíme a posloucháme čtené příběhy.

III.            Povolání – proč dospělí pracují?

  • Co je to povolání? Jaká povolání známe?
  • Představujeme si a rozlišujeme různé druhy povolání, poznáváme charakteristické znaky jednotlivých řemesel.
  • Povídáme si o tom, jaká povolání vykonávají naši rodiče a čím bychom chtěli být, až vyrosteme.

I. Máme rádi fialky, aneb jaro ťuká na dveře

II. Březen – měsíc knihy

1.3. – 15.3.

I. Máme rádi fialky, aneb jaro ťuká na dveře

III. Povolání – proč dospělí pracují?

16.3. – 31.3.

KOMUNITNÍ KRUH

KOMUNITNÍ KRUH

  • OPAKOVÁNÍ: Roční období a aktivity spojené s daným ročním období.
  • Jak se dnes cítím
  • Co jsem dělal – včera, o víkendu
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí?
  • Jakou hláskou začíná slovo, učíme se poznat poslední hlásku slova.
  • Poznáváme jarní kytičky.
  • Kniha – pracujeme s oblíbenou knihou (děti si přinesou oblíbenou knihu – přečteme si něco z knihy, prohlídneme aj.)
  • Jak se dnes cítím – emoce.
  • Co jsem dělal – včera, o víkendu
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí?
  • Jaký den byl včera, když dnes je …. Jaký dny jsou víkend?
  • Jaro – co je typické pro jaro, přiřazujeme typické činnosti a věci, pozorujeme jak se mění příroda)
  • Kimova hra – trénujeme paměť.
  • Co je to povolání, jaké povolání známe a proč je důležité?
  • Jak se dnes cítím – emoce.
  • Co jsem dělal – včera, o víkendu
  • Jaký je dnes den, měsíc, období a počasí?
  • Jaký den byl včera, když dnes je …. Jaký dny jsou víkend?
  • Jaro – co je typické pro jaro, přiřazujeme typické činnosti a věci, pozorujeme jak se mění příroda)
  • Kimova hra – trénujeme paměť.
  • Co je to povolání, jaké povolání známe a proč je důležité?

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST, ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ, SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ A ŘEČ

PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST, ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ, SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ A ŘEČ

  • Matematické představy o číslech do 10
  • Porovnávání – méně x více, o jedno méně, o jedno více
  • Orientace v prostoru – nahoře/dole/vpravo/vlevo -> popis obrázku
  • Skládání puzzle podle čísel
  • Skládání obrázků – průběh děje
  • Matematické představy o číslech do 10
  • Zraková diferenciace – pracovní listy, kartičky, puzzle obrázek a jeho stín
  • Třídíme do skupin a množin podle počtu
  • Porovnáváme kytičky podle velikosti – největší, větší, menší, nejmenší
  • Počítáme předměty – ve školce/na obrázku
  • Kolíčkování – urči správný počet předmětů
  • Matematické představy o číslech do 10
  • Zraková diferenciace – pracovní listy, kartičky, puzzle obrázek a jeho stín
  • Třídíme do skupin a množin podle počtu
  • Porovnáváme kytičky podle velikosti – největší, větší, menší, nejmenší
  • Počítáme předměty – ve školce/na obrázku
  • Kolíčkování – urči správný počet předmětů

PŘEDČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST

 

  • Říkadla k pohybovým aktivitám
  • Čtenářský deník – čteme společně – porozumění textu, převyprávění příběhu, nakreslení obrázku z příběhu –  oblíbené knížky dětí – poznáváme nové knihy
  • Učíme se pracovat s knihou/vyhledáváme v knihách/poznáváme systém knih
  • Sluchové vnímání – analýza a syntéza slov – slabikování a vytleskávání slabik, určování prvního písmene (kouzelný box s písmeny, obrázková abeceda)
  • Popisujeme obrázky s jarní tématikou – používáme celé věty
  • Hledáme a popisujeme nesmysly na obrázku
  • Ukazujeme na obrázku, co je před, za, vedle, nad, pod…
  • ŘÍKANKY s jarní tematikou, na téma povolání

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

PŘÍRODOVĚDNÁ GRAMOTNOST

  • Pozorujeme přírodu, jak se mění.
  • Každý den sledujeme počasí a učíme se ho pojmenovat a přiřadit k obrázku.
  • Poznáváme jarní květiny – petrklíč, sněženky, bledule aj.
  • Pokus s karafiátem a obarvenou vodou (fialová) – poznáváme, jak přijímají vodu květiny.
  • Pozorujeme příchod jara– učíme se pojmenovat změnu přírody.
  • Jaké počasí je typické pro jaro?
  • Pozorujeme příchod jara– učíme se pojmenovat změnu přírody.
  • Jaké počasí je typické pro jaro?

 

SOCIÁLNÍ GRAMOTNOST

  • Pomocí dramatizace se dále rozvíjí vnější a vnitřní emoce, fantazie a děti se učí zvládat trému a vystupovat před obecenstvem.

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

POHYBOVÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI

  • Pohybové hry – sochy, barevná auta, kytičky
  • Rozvoj hrubé motoriky - opičí dráha, reakční hry, zpevnění těla – válení sudů
  • Cvičení – napodobování pohybového vzoru
  • Relaxace
  • Píseň – Jaro, petrklíč
  • Dechová cvičení (rozezpívání)
  • Rozvoj hrubé motoriky - napodobování pohybového vzoru, reakce na hudbu
  • Vytleskávání a opakování rytmu
  • Chůze do rytmu hudebního nástroje
  • Učíme se doprovázet písně Orffovými nástroji
  • Píseň – Jaro, zedník, pekař
  • Rozvoj hrubé motoriky - napodobování pohybového vzoru, reakce na hudbu
  • Vytleskávání a opakování rytmu
  • Chůze do rytmu hudebního nástroje
  • Učíme se doprovázet písně Orffovými nástroji
  • Píseň – Jaro, zedník, pekař

VÝTVARNÁ CHVILKA

VÝTVARNÁ CHVILKA

  • Vytváříme společně jarní výzdobu třídy a školky
  • Kreslíme ilustrace ke knihám
  • Vyrábíme sněženky
  • Kreslím – čím bych chtěl být (povolání)
  • Pracujeme s modelínou/samotvrdnoucí hmotou – válíme, vykrajujeme a barvíme kytičky
  • Kreslím – čím bych chtěl být (povolání)
  • Pracujeme s modelínou/samotvrdnoucí hmotou – válíme, vykrajujeme a barvíme kytičky

 

+ Grafomotorická cvičení na rozvoj pohybu ruky – správné držení tužky - básnička, uvolnění ruky – básnička, pracovní listy, interaktivní tabule, box s moukou

 

 
© 2010 skolka-jesle.cz - školicka ® |